De contributietabel is opgebouwd uit een vaste jaarbijdrage gebaseerd op de grootte van het bedrijf: aantal werkzame personen* of aantal gekentekende veetransportmiddelen**. Leden geven allebei de gegevens door. De categorie-indeling wordt bepaald door het hoogste aantal personen of veetransportmiddelen. Voor beroepsvervoerders is het aantal gekentekende veetransportmiddelen bepalend voor de hoogte
Vee&Logistiek Nederland publiceert elke maand het vakblad Vee&Logistiek voor haar leden. Vee&Logistiek is hét magazine voor de veehandel en het veetransport.
NUMMER | VERSCHIJNT HET EERSTE WEEKEND VAN DE MAAND | THEMA |
---|---|---|
1 | 9 januari | Schapen & geiten |
2 | 6 februari | Veetransport |
3 | 6 maart | Fokvee |
4 | 3 april |
Ben je veehandelaar, veetransporteur, veeverzamelcentrumhouder of importeur en/of exporteur van levend vee? Word dan lid van Vee&Logistiek Nederland en steun de organisatie die voor je belangen opkomt!
Door een actieve voorzitter, krachtig bestuur en een sterke lobby heeft Vee&Logistiek Nederland een belangrijke positie in de vee- en vleessector. Wij zetten
RESPECTvee-campagne is een initiatief van Vee&Logistiek Nederland. Met deze campagne nodigen we jou uit om op een toegankelijke en leuke manier kennis te maken met de wereld van veehandel en veetransport. Ontdek waarom respect voor dieren, feiten en de professionals in de sector zo belangrijk is – voor jou, voor hen
Plaats uw bericht of advertentie (met link naar uw website) in onze wekelijkse digitale nieuwsbrief. De nieuwsbrief gaat naar ruim 1.000 leden/ontvangers.
Voor een korte tekst (max. 140 woorden, met link) zijn de kosten eenmalig € 45,-. Voor € 80,- plaatsen we het bericht twee achtereenvolgende weken in de digitale nieuwsbrief.
In september 2022 ging de vleessector van start met Nederland Vleesland, een initiatief van zes partners in de Nederlandse vleesketen, waaronder Vee&Logistiek Nederland. Samen zetten wij ons in om feitelijke informatie te delen en een open dialoog te voeren over vlees, de vleesindustrie en alternatieven zoals vleesvervangers.
Vee&Logistiek verschijnt maandelijks als magazine bestaande uit 24 pagina's met een oplage van 1.000 stuks. Jaarlijks verschijnen 12 nummers, telkens rond het eerste weekend van de maand.
Negentig procent van de veehouders doet zaken via een veehandelaar. De handelaar komt dagelijks op het boerenerf en beïnvloedt zo de beslissingen van
Het veilig en diervriendelijk transporteren van dieren is een verantwoordelijkheid die Vee&Logistiek Nederland en haar leden zeer serieus nemen. Tijdens het transport kunnen onverwachte situaties ontstaan, zoals extreme weersomstandigheden, files of technische problemen. Om dierenwelzijn te waarborgen, is het essentieel dat veetransporteurs voorbereid zijn met een goed noodplan.
Voor leden van Vee&Logistiek Nederland is het magazine Vee&Logistiek inbegrepen bij hun lidmaatschap.
Geen lid, maar wél maandelijks Vee&Logistiek ontvangen? Sluit een abonnement af!
Neem voor een abonnement contact met ons op en ontvang iedere maand hét magazine voor de veehandel en het veetransport!
Als het onderweg 30°C of warmer is, mogen dieren niet langer dan 8 uur vervoerd worden. Dat is door gewijzigde EU-afspraken in 2020 vastgelegd en de NVWA zal een certificeringsaanvraag voor een transport dan ook weigeren.
Als de weersvoorspellingen aangeven dat de temperatuur tijdens het transport boven de 30°C zal
Hier vind je de maandelijkse columns van onze voorzitter Helma Lodders.